17 ביוני 2012

5 דברים שאת צריכה לדעת על בטן שטוחה אחרי לידה

 

להוריד את הבטן אחרי לידה? זה אפשרי, ואפילו בתוך תקופה קצרה. איך מסתדרים עם הנקה ותזונה נכונה, למה חשוב לאמן את שרירי הבטן אפילו במשך חמש דקות ביום, ומה עושים אם עדיין נשארנו עם עודף משקל?

   
 אמא במידה
   
צילום: iStockphoto
1. ככל שהעלייה במשקל במהלך ההריון קטנה יותר, כך הבטן תחזור לצורתה המקורית מהר יותר. עלייה גדולה במשקל גורמת לעור להימתח יותר ולכן להיווצרות עור עודף שקשה מאוד להיפטר ממנו, ולרפיון מוגבר של שרירי הבטן.
2. בתוך חצי שנה עד שנה מיום הלידה, המצב משתפר באופן משמעותי וכמעט חוזר לקדמותו. זה אולי לא נראה ככה בחודש-חודשיים הראשונים אחרי הלידה, כשכולם שואלים אותך – "מה, עוד לא ילדת?!", אבל זה יעבור. באחריות.
3. אימון יומיומי של שרירי הבטן יכול להחזיר אותך לבטן שטוחה כבר חודשיים-שלושה אחרי לידה. שימי לב שללא שום אימון של שרירי הבטן, הבטן הרפויה פשוט תישאר שם ולא תרד. אימון כזה יכול להסתכם בחמש דקות ביום בלבד (לא נורא, נכון?), ויכול להתבצע בשכיבה על מזרון או על כדור פיטבול. שווה את ההשקעה.
4. הנקה היא לא זמן לדיאטה, אבל זה גם לא אומר שאת צריכה להאביס את עצמך בג'אנק-פוד. אפשר לאכול בריא ולהוריד את הבטן אחרי לידה גם בתקופת ההנקה, אם רק תסגלי לעצמך הרגלי תזונה בריאים: הצטיידי בפירות, ירקות ונשנושים דלי קלוריות, אל תכניסי שטויות הביתה ותכיני לפחות חלק מהארוחות מראש. זה יעשה טוב גם לך וגם לתינוק.
5. אם בכל זאת נשארת עם עודף משקל, סביר שרובו יירד מעצמו לאחר סיום ההנקה, כשתחושת הרעב התמידי פוסקת והגוף מסתגל מחדש לשגרה. אם תמשיכי להקפיד על תזונה בריאה ופעילות ספורטיבית, בסופו של דבר תחזרי לעצמך ותצליחי להוריד את הבטן.
        

תגיות: דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, עור עודף, מה עושים עם עור עודף, עור עודף אחרי לידה, עור עודף בבטן

  

תגובה 1:

  1. אחרי הלידה לקח לאחותי למעלה מ-6 חודשים לחזור לבטן יחסית שטוחה (ועדיין לא חזרה לקדמותה), וזה למרות שהיא עשתה יוגה ופילאטיס כמעט לאורך כל ההריון ולאחר הלידה חזרה לעסוק גם בפעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה. לעיתים הגוף פשוט משתנה וצריך לקבל את זה.
    רשלנות רפואית בלידה

    השבמחק