28 ביוני 2012

עושה דיאטה אבל לא ספורט? את לא באמת מצליחה לרזות


 

בכל דיאטה את מצמצמת את אחוזי השומן בגוף, אך גם את מסת השרירים, כך שבעצם את מרזה הרבה פחות ממה שאת חושבת. הדיאטנית ענת ארבל מסבירה מה צריך לעשות כדי שזה לא יקרה

   
ענת ארבל
   
צילום: iStockphoto
אם חשבת שאחרי לידה מספיק לעשות דיאטה כדי לחזור לגזרה ולהשיג בטן שטוחה, טעית: גם אם תקפידי על דיאטה, לא תצליחי לרזות במידה משמעותית בלי לבצע פעילות גופנית שכוללת אימוני כוח לחיזוק שרירי הגוף. בכל תהליך של הרזיה, חלק מאיבוד המשקל נובע מצמצום ברקמות השומן, אך חלקו נגרם כתוצאה מפירוק השרירים – כך שלמעשה הירידה במשקל כלל לא משקפת רק את הירידה בהיקף השומן בגוף אלא גם את הירידה במסת השריר.

בנוסף, כשאנו יורדות במשקל, חילוף החומרים שלנו יורד בעקבות איבוד מסת השריר, כך שגופנו מבזבז פחות אנרגיה על התפקוד הבסיסי שלו. זו הסיבה לכך שבשלב מסוים בדיאטה, מגיעים למצב בו יש לצרוך פחות ופחות קלוריות כדי להמשיך לרדת במשקל, לעומת סך הקלוריות שיכולנו לצרוך בעבר.

אז אם אי אפשר להפחית את כמות הקלוריות היומית (כי כך רק נגרום לפירוק נוסף של מסת השריר), מה אפשר לעשות כדי לבנות את שרירי הגוף ולהאיץ את פירוק השומן?
1.   פעילות גופנית, הכוללת פעילות אירובית ואימוני כוח. פעילות גופנית בונה את רקמת השריר ולכן ישנה חשיבות מרובה לפעילות גופנית המשולבת עם תפריט מתאים.
 
2.   תזונה מתאימה לבניית מסת שריר, הכוללת מספיק חלבון ופחמימות. כאשר כמות החלבון היומי אינה מספקת, השריר רק יאבד מהמסה שלו לאחר אימון. בנוסף, פחמימות הן האנרגיה הזמינה הנדרשת לפעילות גופנית, וכאשר התפריט לא כולל מספיק מהן, הגוף ישתמש בחלבון כדי להשיג את האנרגיה הדרושה, כך שהוא לא יוכל לשמש לתחזוקת השריר. 
 
3.   הקפדה על הפרשים של לא יותר מ-4-3 שעות בין הארוחות. פערי שעות גדולים מדי או דילוג על ארוחות יצמצמו את תהליך פירוק השומן בגוף, עקב זיהוי מצב של רעב.
 
4.    שתיית מים מספקת בכמות של בין 1.5 ליטר ל-3 ליטר ביום. שתיית מים מעטה מדי משבשת  את תהליך חילוף החומרים בגוף, ופוגעת בתהליך איבוד רקמת השומן.
 
  
ענת ארבל היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה מהפקולטה לחקלאות וניסיון רב בייעוץ פרטני והנחיית קבוצות.
 
   

תגיות: ענת ארבל, דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, כושר גופני אחרי לידה, להיכנס לכושר אחרי לידה, ספורט אחרי לידה, תזונה אחרי לידה, תזונה נכונה אחרי לידה, לאכול בריא, לאכול בריא אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

תגובה 1:

  1. לפי הפוסט שלך זה מחייב לעשות פעילות גופנית כדי לרדת במשקל. מי שמוגבל פיזית מי יעשה בשביל לעשות דיאטה?

    השבמחק