8 ביולי 2012

אחת ולתמיד: מה צריך לאכול לפני ואחרי אימון?

השרירים שלנו הולכים ומתפרקים, ולתחזק אותם זה עניין חמקמק: אם את עושה דיאטה אבל לא משקיעה בפעילות גופנית, לא ממש תצליחי לרזות. אם תקפידי על פעילות גופנית אבל לא תאכלי את הדבר הנכון בזמן הנכון – לא עשית בזה כלום. הדיאטנית ענת ארבל מציעה מרשם לבניית מסת שריר אחרי לידה

 
 
ענת ארבל
 
צילום: iStockphoto
איך אפשר לרדת במשקל אחרי לידה בלי לפגוע במסת השריר בגוף? בזמן דיאטה אנו מאבדות משקל שנובע מאיבוד שומן, אך ללא פעילות גופנית קבועה – הירידה במשקל תתרחש גם כתוצאה מפירוק של מסת שריר. זו הסיבה שלא נצליח לצמצם את אחוזי השומן בגוף בלי לבצע פעילות גופנית שכוללת אימוני כוח לחיזוק השרירים, כמו תרגילי משקולות וכפיפות בטן (אז אם את עושה דיאטה ולא ספורט, את בעצם מרזה הרבה פחות ממה שאת חושבת). הבעיה היא שללא תפריט מתאים שיתמוך בבניית השרירים, זה פשוט לא יקרה.
 
מסובך? אולי קצת. הדיאטנית ענת ארבל מציעה תפריט לזמן שלפני ואחרי אימון כוח שיבטיח לך בנייה של מסת השריר, כך שהירידה במשקל תתרחש מצמצום בהיקפי השומן בלבד.
 
 
אז מה צריך לאכול לפני ואחרי האימון?
 
·    כשעה לפני האימון מומלץ לאכול ארוחה פחמימתית כמו לחם עם גבינה, קורנפלקס או בננה.
·    עד שעה אחרי האימון מומלץ לאכול ארוחה מאוזנת המורכבת משליש פחמימות, שליש חלבון ושליש ירקות. למשל: כריך עם גבינה וסלט ירקות, או אורז עם מנת חלבון, טחינה וסלט ירקות.
   
  
ענת ארבל היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה מהפקולטה לחקלאות וניסיון רב בייעוץ פרטני והנחיית קבוצות.

 
 

תגיות: ענת ארבל, דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, כושר גופני אחרי לידה, להיכנס לכושר אחרי לידה, ספורט אחרי לידהלרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט


2 comments:

  1. הרבה חברות שלי הלכו ועשו ניתוח מתיחת באן לאחר ההיריון שלהן.
    אם אני לא טועה, אפשר לעשות את זה רק אחרי שהחלטנו שסיימנו ואני לא נכנסת יותר להיריון...

    האם זה נכון?

    השבמחק
  2. כולם שואלים ומקבלים פחות או יותר תשובות דומות על אכילה לפני אימון איך ומה. הרעיון הוא כמובן, שזה לא משנה הרבה בהכרח. אני למשל, אוכל כמה בננות לפני אימון, לפעמים אני לא אוכל כלום וישר מתאמן, רק לאחר מכן אני אוכל, אין לי לו"ז או שעות קבועות לתזונה, זה משתנה מאדם לאדם, מתי שהוא רעב, וכך זה טבעי יותר לדעתי. מאשר להנדס ולנסות כל הזמן לשלוט על משתנים ועל תזונה, זה לא בהכרח עוזר הרבה. מה דעתך?

    השבמחק