1 ביולי 2012

להסתגל לאורח חיים בריא, והפעם – להתמיד


 

שוב החלטת להתחיל דיאטה, לאכול בריא ולהיכנס לכושר. הדיאטנית רונית ציוני מסבירה איך עושים את זה כמו שצריך, בלי להישבר

  

רונית ציוני
צילום: iStockphoto
  
החלטת לעשות שינוי באורח החיים שלך. הפעם, את מבטיחה לעצמך, זה לתמיד. אך מה יגרום לכך שתתמידי בדרך החדשה ולא תחזרי חזרה לדפוסים הישנים שאותם את מנסה לשנות כיום?
 
רוצה לעשות את זה בדרך הנכונה? פעלי לפי השלבים הבאים:

1.     נסי לחשוב מהם הגורמים שהובילו לדפוסי ההתנהגות המשובשים שמהם את רוצה להיפטר. דמי את חייך לעיצוב מחדש של ביתך: לפני שאת מעצבת מחדש, צריך לפנות את כל הפריטים שאינם יתאימו לנוף החדש הרצוי. כך גם במקרה שלך. התמקדי בגורמים מתוכך ולא מהסביבה, שכן השינוי צריך לבוא אך ורק ממך ולא כתלות באחרים. בנוסף, חשבי מהם הצרכים האישיים שלך אותם ניסית לשרת באמצעות אותם דפוסי התנהגות שגויים. אם את מוצאת את עצמך אוכלת חטיפים ומתוקים במהלך היום כדי לספק לעצמך אנרגיה או כפיצוי ליום קשה, השקיעי דקה של מחשבה – האם מתוק זה באמת מה שאת צריכה עכשיו?

2.     בדקי איך ניתן לספק את אותם צרכים בדרך אחרת. כאשר מדובר בתהליך הרזיה אחרי לידה או כניסה לשגרה של תזונה נכונה, שאלי את עצמך איך ניתן לספק צרכייך באמצעים אחרים מלבד האוכל. אולי את פשוט צריכה לבקש קצת עזרה בטיפול בתינוק ולהקדיש לעצמך שעה של מנוחה? אולי את צריכה לצאת לשעה של קפה עם חברה או סתם קצת זמן לעצמך?

3.     אחרי ניקיון השטח, אפשר לעבור לעיצוב מחדש. נסי לדמיין את עצמך בעוד כשנה, לאחר הטמעת תהליך השינוי. עצמי עיניים ונסי לחוש את מלוא החוויה של ה"אני" שלך בעוד שנה. קחי לך כמה דקות של דמיון על מנת להפנים את התוצאה של השינוי שאת הולכת לעבור. מה את רואה? האם את רואה את עצמך או את הסביבה? האם היא מוכרת או לא? אילו צבעים וצורות יש שם? מה את שומעת? האם הצלילים מוכרים לך? האם יש ריחות מסוימים באוויר? האם את מרגישה משהו שונה בגופך? רשמי הכל על דף בפירוט מדויק.

4.     רשמי מדד מדויק להצלחת התהליך. כזה שכשתגיעי אליו, לא יהיה לך ספק כי הגעת לתוצאה. אם את מעוניינת לרדת במשקל אחרי לידה או לסגל לעצמך אורח חיים בריא וספורטיבי, המדד יכול להיות משקל או מידת הבגד שאליה את מעוניינת להגיע.

5.     התחילי ליישם את הדרכים החלופיות לסיפוק צרכייך האישיים:  זמן מנוחה והשלמת שעות שינה, בילוי עם חברה טובה או זמן איכות שלך עם עצמך. הקפידי בכל יום לקחת חמש דקות של הפסקה במקום רגוע ושקט, לקרוא את חוויית ה"אני החדש" שלך ולדמיין כמה טוב ונעים להיות שם. בהצלחה!
  
  
רונית ציוני היא דיאטנית קלינית,  M.Sc, B.Sc, RD, המטפלת בהשמנת יתר ושינוי דפוסי אכילה, מאמנת להרזיה, NLP  Practitioner, ומעבירה ייעוץ, טיפול וליווי לפני ולאחר ניתוחים לקיצור קיבה.
 
 
 

תגיות: רונית ציוני, דיאטה אחרי לידה, תזונה אחרי לידה, תזונה נכונה אחרי לידה, לאכול בריא, לאכול בריא אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

2 תגובות:

  1. כתבה מעולה! האנלוגיה לעיצוב הבית כל כך נכונה!

    השבמחק
  2. מעורר מחשבה והשראה.

    השבמחק