26 ביולי 2012

למי בכלל יש זמן וכוח לעשות ספורט אחרי לידה?

 

את מתה להוריד כבר את הבטן ולהיכנס לכושר, אבל גמורה מעייפות ואין לך דקה לנשום? הנה חמישה טיפים לשילוב פעילות גופנית בסדר היום שלך אחרי הלידה

  
  
אמא במידה
צילום: iStockphoto
       
·    רוב התינוקות ישנים שנת בוקר במשך חצי שעה עד שעה – מספיק זמן לאימון קצר וממוקד הכולל פעילות אירובית כמו אופני כושר, סטפר או ריצה, ואימוני כוח כמו כפיפות בטן, תרגילי משקולות לידיים או תרגילי חיזוק לירכיים. גם אימון של 20 דקות ביום בסך הכל הוא מספיק בהחלט לתקופה שאחרי הלידה, ובטח שעדיף על כלום.

·    אם אינך מצליחה לפנות זמן לפעילות גופנית, נסי לפצל את האימון לאורך כל שעות היום – למשל, 10 דקות על סטפר בשעות הבוקר, 5 דקות של כפיפות בטן לפני ארוחת הצהריים ו-5 דקות נוספות של אימוני כוח לידיים ולרגליים בערב.

·    העייפות המצטברת היא אולי הקושי הכי גדול של אמהות אחרי לידה, אז אפשר להבין אם כשהתינוק ישן את מעדיפה פשוט להשלים קצת שעות שינה או להימרח על הספה מול הטלוויזיה. אבל קחי בחשבון שככל שתתמידי ותקדישי זמן לפעילות גופנית מדי יום למרות העייפות, תתחילי להרגיש הרבה יותר ערנית ואנרגטית בתוך זמן קצר. לגמרי שווה את המאמץ.
 
צילום: iStockphoto
·    כשהתינוק ישן זה הזמן שלך לעצמך, אז בשום אופן אל תבזבזי אותו על עבודות הבית. נסי לעשות אותן דווקא בשעות שהתינוק ער ורגוע לידך, כמו קיפול כביסה בסלון כשהוא בטרמפולינה או על האוניברסיטה. כך תשאירי לעצמך הרבה יותר זמן פנוי לדברים אחרים, כמו ספורט, למשל.

·   ואם למרות הכל את פשוט לא מצליחה לפנות לעצמך זמן לפעילות גופנית, פשוט צאי החוצה. קחי את התינוק לטיולים ארוכים בעגלה בשעות המוקדמות של הבוקר או בשעות הערב. זה יעשה טוב לשניכם.

 
 

תגיות: דיאטה אחרי לידה, להוריד את הבטן אחרי לידה, בטן שטוחה, בטן שטוחה אחרי לידה, כושר גופני אחרי לידה, להיכנס לכושר אחרי לידה, ספורט אחרי לידה, תזונה אחרי לידה, תזונה נכונה אחרי לידה, לאכול בריא, לאכול בריא אחרי לידה, לרדת במשקל אחרי לידה, איך לרדת במשקל אחרי לידה, לרדת במשקל לאחר לידה, לרזות אחרי לידה, איך לרזות אחרי לידה, אמא במידה , מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

  

תגובה 1:

  1. רשלנות רפואית הריון וואו, לעשות ספורט כשהתינוק ישן... זה הדבר הכי קשה, הרי כשהתינוק כבר נרדם, אני מיד נרדמת אחריו

    השבמחק