11 באוגוסט 2012

פירות, שתייה וגלידות: איך מתמודדים עם פיתויי הקיץ?


איך אפשר לעבור קיץ שלם כשאנו מוקפות בפירות הכי טעימים, בגלידות הכי שוות, ומתחשק לנו גם אייס קפה או ברד מדי פעם? הדיאטנית ענת ארבל שמה לנו גבולות


    
ענת ארבל
    
צילום: iStockphoto
   
פיתוי מס' 1: פירות

מנת פרי סטנדרטית מכילה כ-50 קלוריות ובין שתיים לשלוש כפיות סוכר.

מה עושים?
מגבילים כמויות. מומלץ לאכול עד שלוש מנות פרי ליום. שימי לב לפירות מתוקים יותר כמו ענבים, מנגו ודובדבנים, המכילים פי 1.5 סוכר מפירות אחרים.

  
פיתוי מס' 2: שתייה ממותקת
משקה ממותק או ברד מכיל לפחות 5 כפיות סוכר לכוס קטנה (250 מ"ל) ובין 100 ל-150 קלוריות. משקה ממותק על בסיס חלב (כמו אייס קפה) מכיל כ-150 קלוריות לכוס קטנה.
 
מה עושים?
שתי בעיקר מים, סודה או תה צמחים ללא קפאין. היזהרי ממשקאות המוגשים בכוסות מפנקות של חצי ליטר ועשויים להכיל עד כ-400 קלוריות לכוס.

  
פיתוי מס' 3: גלידות
שני כדורי גלידה בגביע מכילים בין 250 ל-300 קלוריות וכ-30% שומן, ואילו קרחון מכיל בין 65 ל-80 קלוריות ליחידה.
 
מה עושים?
יש גם גלידות טעימות דלות קלוריות, או סורבה במגוון טעמי פירות: שני כדורי גלידה 5% מכילים 100 קלוריות בלבד, וכך גם שלושה כדורי סורבה.
 
    
ענת ארבל היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה מהפקולטה לחקלאות וניסיון רב בייעוץ פרטני והנחיית קבוצות.
 
כתבי מייל לענת
 
   

תגיות: דיאטה בקיץ,  ענת ארבל, דיאטנית, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

תגובה 1:

  1. תודה על הרשומה,
    הפתרון שאני מצאתי הוא פשוט להכין לי גלידה לבד בבית.
    אני מקפיאה בננות (בלי הקליפה) וכשבא לי אני טוחנת בננה או שתיים בבלנדר עם מעט מים, יוצא ממש גלידה, טעים משביע ובריא.
    אגב, גם הקטן שלי מת על זה. לפעמים אני מוסיפה לו תמרים והוא עוזר לי, זה אחד המשחקים האהובים עליו

    השבמחק