1 בדצמבר 2012

איך אפשר לעבור את החורף בלי לעלות במשקל?

  

רגילה להשמין בחורף? ככה זה כשהקור גורם לנו לתחושת רעב מוגברת, כמיהה לפחמימות, והמקרר קרוב מתמיד. הדיאטנית ענת ארבל עם טיפים לשמירה על המשקל גם כשהסוודר מסתיר

       
ענת ארבל
    
צילום: iStockphoto
  
במהלך החורף קיימת נטייה לעלות במשקל, כתוצאה מכמה סיבות: בחירות לא נכונות של סוג המזון שאנו אוכלות; מיעוט שעות אור המפחית את רמות הסרוטונין בגוף ויוצר תחושת רעב מוגברת יותר, בעיקר לפחמימות; הקור שגורם לנו לרצות לאכול יותר, כחלק ממנגנון לשימור חום הגוף; ובנוסף לכל – הקור בחוץ גורם לנו לשהות זמן רב יותר בבית, כך שאנו תמיד קרובות למקרר.
   
איך בכל זאת אפשר לשמור על המשקל בחורף?
  • לבחור פחמימות משביעות יותר ועשירות בסיבים תזונתיים, כמו לחם מלא, קוואקר, קינואה ותירס. כך קטן הסיכוי לחרוג מגודל מנה סביר.
  • לאכול אוכל חם, שמסייע לתחושת השובע ומפחית אכילת קלוריות מיותרות נוספות. לדוגמא: דייסות (על בסיס קוואקר או כוסמת), מרקים המבוססים על ירקות הם משביעים, דלי קלוריות ומומלצים מאוד לשילוב בארוחה, טוסט מלחם מלא או פשטידת ירקות.
  • לדאוג שיהיו בבית נשנושים דלי קלוריות ולא מזונות מפתים עתירי שומן. הצטיידי בפריכיות או חטיפי דגנים דלי סוכר.
  • לשתות משקאות חמים דלי קלוריות בשילוב עם ארוחות ביניים, כמו תה צמחים, קפה או מרק דל קלוריות.
  • להתלבש חם ולדאוג להתחמם טוב-טוב לפני שאת מסתערת על המקרר כשאת חוזרת בערב הביתה. חימום הגוף על ידי לבוש מתאים, חימום הבית או מקלחת חמה יעזרו לך לספור עד 10 ולעשות בחירות נבונות יותר.
   

ענת ארבל היא דיאטנית קלינית, בעלת תואר ראשון במדעי התזונה מהפקולטה לחקלאות וניסיון רב בייעוץ פרטני והנחיית קבוצות.
     
   
  

תגיות: ענת ארבל, דיאטה, תזונה בחורף, שמירה על המשקל בחורף, מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה